رویکرد داستانى به رساله هاى پولس
نوشته شده توسط : نازی

کسی که زندگی را تنها منحصر در زندگی دنیایی میپندارد، تمام تلاش خود را برای رراحمينن به لذتهای مادی و بهرهمندی بیشتر از نعمتهای دنیا بهکار میبندد. شریعت زرتشت انسان را موجودی هوشمند و خردمند می داند که برای رراحمينن به ارزش های انسانی و دوری از خصلت های حیوانی تلاش می کند، حفظ حجاب همراه با عفت باطنی از جمله این ارزش های انسانی است که شریعت زرتشت بر آن تأکید دارد. این كه در روایات آمده غول وجود ندارد به این معناست كه جن غول نمیتواند انسان را از راه خود گمراه كند و انسان در برابر این جن دست و پا بسته و مجبور نیست. جن خیزب: پیامبر اسلامˆ فرمود: این جن و شیطان انسان را در حال نماز وسوسه كرده و نماز انسان را قطع میكند و برای دفع این جن به خدا پناه برده و سه بار بر سمت راستت فوت كن. ماکروسافت قطعا اوّلی نیست، چون مساوی با بدیهی خواهد شد، پس دوم و سوم تعیّن میشود، اگر ضروری در نظر همه مسلمانان باشد، ضروری دین خواهد بود و اگر در نظر بعضی از مسلمانان ضروری باشد، ضروری مذهب خواهد شد .منکرضروری دین اگر انکارش به انکار خدا و رسالت پیامبر (ص) بر گردد، از اسلام خارج میشود، امّا منکر ضروری مذهب باعث خروج از مذهب تشیّع شده ولی مسلمان است. </p>

<p> مسایل مهم سیاست خارجی همچون حمایت از اسرائیل؛ مواجهه با کمونیسم و جهان اسلام؛ مسایل خاورمیانه و همچنین عرصه­های سیاست داخلی همچون اقتصاد، آموزش و مسایل اجتماعی، متأثر از مذهب بوده و تصمیمات و اقدامت سیاسی در عرصه­های فوق، با پشتوانه­های مذهبی اتخاذ و عمل شده و از این رهگذر آمریکا در زمره کشورهای بنیادگرا و کاملاً مذهبی قرار گرفته است. کاربرد واقعی اجتماعی-فرهنگی و روانشناختی حجاب بهطور گسترده مطالعه نشدهاست اما به نظر میرسد شامل نگهداشت فاصله اجتماعی، حالات ارتباط اجتماعی و شاخصهای محیط زندگی باشد. رواج حجاب و توجه به رعایت حریم عفت در سیره عملی زنان یهود در طول تاریخ قابل ملاحظه است ، هر چند که امروزه با تأثیر فرهنگ غرب بر پیروان این دین ، توجه به حجاب و پوشش در میان زنان یهودی کاهش یافته است . خواب گرایى و تأثیر آن در سیر و سلوک علماى شیعه بر این نظر اتفاق دارند که خواب و مکاشفه حجت شرعى نیست, مگر این که موجب قطع و یقین شود و در این صورت, تنها براى خود شخص حجیت دارد و دیگران نمى توانند به استناد خواب او عمل یا نظرى را به شارع نسبت دهند. تحقیق در متون اسلام ، حاکی از آن است که مساله حجاب و عفاف در این آیین ، امری لازم و ضروری بوده و از جایگاه خاصی برخوردار است ؛ چرا که هم در آیات و روایات بزرگان دین بر ضرورت رعایت عفاف و حفظ حجاب تاکید شده و مردان و زنان به طور جداگانه به داشتن عفاف در ابعاد مختلف زندگی فرا خوانده شده اند.</p>
<p> از بررسی و مقایسه حد و کیفیت حجاب در ادیان چهار گانه ، استنباط می گردد که حجاب در ادیان دیگر ، نسبت به اسلام از شدت بیشتری برخوردار بوده است .. بنابراین ، نه تنها اسلام واضع قانون حجاب نبوده است ، بلکه در جهت جلوگیری از افراط و تفریط هایی که در طول تاریخ در مورد حجاب به وجود آمده بود ، به قانونمند کردن و تنظیم آن همت گماشته است و آن را به صورتی متعادل ، صحیح و متناسب با فطرت انسانی زن و غیرتمندی مرد ، ارائه نموده است . ↑ داندامایف، تاریخ سیاسی هخامنشیان، ۱۵-۱۶. دورانت، ویل ،1385. تاریخ تمدن، ترجمه امیر حسین آریانپور و دیگران. میشل، توماس،1377.کلام مسیحی. ترجمه حسین توفیقی، انتشارات مرکز مطالعات ادیان و مذاهب قم. مجرد زیستن حضرت مسیح تا پایان عمر به اعتقاد مسیحیان و تجرد پولس پس از مسیحی شدن و سخنان و رساله های بزرگان این دین در باب ستایش تجرد و پرهیز از ازدواج عواملی هستند که گرایش به رهبانیت را در این دین توجیه می کنند . همچنین کاملاً نشان داد که دین در عرصه سیاسی رسوخ دارد. همچنین در این دین ، فلسفه و حدود پوشش زن و چرایی آن با صراحت بیشتری مورد توجه قرار گرفته و مواردی مانن حفظ پاکی زن و حفظ شخصیت او از طمع و آزار بیمار دلان به عنوان منشا این حکم ذکر گردیده است . </p>
<p> طبق نظر وی، رسم ساتی از قتل چیزی کم ندارد و به همین دلیل باید به عنوان یک جرم تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد. به عنوان یک موضوع مذهبی برای نشان دادن شرافت یک شیء یا یک فضا به کار میرود. این رسوب بههمراه ردپای موجود در سطح بالایی آن و در طی زمان زمینشناسی، به سنگ رسوبی دارای ردپا تبدیل میشود؛ بنابراین جای پاهای طبیعی را فقط باید در سنگهای رسوبی یا در مواقعی در سنگهای آذرآواری جستوجو کرد. دانست و گفت که این سخنان از این سنخ الاهیات سرچشمه گرفته است (1998: 18ـ17 البته خود او مدل «گفتوشنودى» را ترجیح مى دهد). وی باور داشت که اختیاری کردن حجاب برای اسلامگرایان، یعنی تن دادن آنان به جدایی دین و دولت و آزاد شدن حجاب، این معنا را دارد که دولت در دینداری مردمش یا گناه کردن آنان، ورود ندارد و پس از این، دولتهای اسلامی باید دخالت کردن در گناههای دیگر چون نوشیدنی الکلی، موسیقی و فیلم و … پایان نامه کارشناسی فقه و حقوق اسلامی. حدود حجاب هم که پوشاندن همه اندام به جز وجه و کفین است ، در روایات اسلامی آمده است . و به جاى غلبه بر حریف، از او هم آسیب مى بیند و هم نام و هویت خویش را مى گیرد (ص7و23).</p>





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: