دین و پیشرفت؛ ناساز یا همساز؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دین و پیشرفت؛ ناساز یا همساز؟
نوشته شده در پنج شنبه 3 آذر 1401
بازدید : 185
نویسنده : نازی

 البته پیشتر، برخی وظایف اجتماعی نیز بر عهده روحانیان قرار داشت که ایجاد ارتباط با دینداران را نتیجه میداد. در این شکل دینداری، دیندار یا به انجامدادن بسیاری از نقشها و وظایف دینی برای روحانیت بیاعتقاد است و یا به برخی جنبههای عبادی، یوتیوب اعتقادی و شریعتی دین که روحانیان در اجرا یا شناساندن آنها نقش مؤثری دارند، بیاعتقاد است. دستاورد تمدن است. حالا دین باید به دنبال آنها برود، برداشتها و تفسیرهای خود را ارائه و تلاش کند تا بین خود و کاروان تمدن جهان پیوند و هماهنگی برقرار سازد، یعنی تفسیرهای عقبمانده و دیرهنگام. دولت موقت هم وعده داد که با تندرویها مقابله کند و به این ترتیب راهپیماییهای سراسری مخالفان حجاب اجباری خاتمه پیدا کرد. همچنین به منظور کنترل افکار عمومی و واکنشهای مذهبی مردم، حکومت تلاش کرد تا عدهای از علمای سرشناس را وادار کند که در مجالس و جشنهای بیحجابی حاضر شوند یا با تأیید خود آن را مجاز بدانند. تعداد اندکی از منابع نگاشتهشده توسط غیرمسلمانان نیز موجود است که به گفتهٔ نیگوسیان وجود تاریخی محمد را تأیید کرده و برای تقویت صحت آنچه توسط مورخان مسلمان نوشته شدهاست، سودمندند. </p>

<p> اما مسیحیت به سرعت در میان قشرهای مختلف جامعه محبوبیت پیدا کرد.سخنان مسیح که برای تمام مردم بسیار نو و تازه بود، تصویری متفاوت از مفاهیم اصلی زندگی ارائه میداد. در میان جوانان ایرانی بسیار افزایش یافتهاست. خودشان با احساس مسئولیت اسلامی که این لباس یکی از شعارهای اسلامی و ایرانی است، اصالت خودشان را نشان دادند … در شریعت زرتشت: ” آشو زرتشت” با توصیه ها و اندرزهای خود، کوشیده است تا پایه های حجابی را که زنان ایرانی به عنوان یک فرهنگ ملی در ظاهر خود رعایت می کنند، در عمق روح آنان مستحکم نماید . اما درست در نخستینماه استقرار جمهوری اسلامی، راحمين روحالله خمینی در پیامی روز ۸ مارس را به عنوان روز زن بیاعتبار اعلام کرد و روز تولد دختر پیامبر اسلام، روز زن نام گرفت. جمعی از محققین، دانشنامه جهان اسلام، ذیل عنوان بنگال. اگر مسلمان از بزرگان و آبرومندان قبایل بود، مشرکان وی را با خوار کردن و اتهام به حماقت آزار میدادند. اجباری حتی برای زنهای مسلمان هم نیست. سخنان وی آنچنانکه در روزنامه اطلاعات، مورخ ۲۰ اسفند ۱۳۵۷ آمدهاست بدین قرار است: «حتی برای زنهای مسلمان هم در حجاب اجباری نیست چه برسد به اقلیتهای مذهبی… هیچ اجباری هم در کار نیست و مسئله چادر هم نیست. </p>
<p> هیچ اجباری هم در کار نیست. این پیمایشها بهخوبی نشان میدهد که در هیچ زمانی در همان سطوح عقیدتی و مناسکی، وضعیت دین و دینداری در ایران روبه افول نبوده و در سالهای قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، دائماً حالت فزایندهای داشته است. حجاب حکم ضروری دین است. در روز بیستم اسفندماه روزنامه کیهان گزارش مفصلی از راهپیمایی پنج هزار نفر از معلمان، دانشآموزان دختر، کارمندان وزارت خارجه و برخی هنرپیشگان تئاتر در مخالفت با حجاب اجباری منتشر کرد. قرآن کریم با اشاره به این حقیقت در پاسخ منکرین معاد که میگفتند: «چگونه ممکن است انسان بعد از متلاشی شدن اجزای بدنش حیات جدیدی بیابد؟ اما از آنجا که نصر منشأ ادیان را حقیقت مطلق میداند، به همین خاطر دین را تجلی این حقیقت بر میشمرد که از طریق وحی بر انسانها نازل شده است. اما امام در تمام مراحل انقلاب و جنگ همچنان بـر مـوضع خـود که همـانا حق بـود ایستـاد و لحظه اى از آنچه را که به راستى حقیقت داشت, غافل نشد.</p>
<p> غیر از همین تحریکات بیجا بود؟ منشأ اینها از کجا بود؟ در برخی از ادارات و شرکتها نیز زنان در اعتراض به اجباری شدن حجاب دست از کار کشیدند. ایشان دربارهٔ حجاب زنان در ادارات گفت: اسلام، قرآن و دین میخواهند شخصیت زن حفظ شود؛ این حرکت انقلابی است. پولس اهل تارسوس(از شهرهای یونان قدیم)، با دیدن صحنهای در جادهٔ دمشق، به دین مسیحیت میگرود و مأموریت خود را برای تبلیغ و مسیحی کردن غیر یهودیان، آغاز میکند. ↑ جمعی از محققین، دانشنامه بزرگ اسلام، ۱۵: ۴۶۵. ↑ پیرنیا، ایران باستان، ۴۵۲. ↑ هینتس، داریوش و ایرانیان، ۱۰۴. تعریف ماهیت محور او از دین دارای خصلتی استوار بر ماوراءالطبیعه است. آن قدری که قرآن مجید بیان کرده، نه ما میتوانیم از حدود آن خارج شویم و نه زنانی که معتقد به این کتاب بزرگ آسمانی هستند. دیاننده معتقد بود که آریاییها ساکنان اولیهی زمین بودند که اولین بار در تبت ساکن بودند و بعد به سمت هند رفتند. » «یک جوانی که وسیله زن گرفتن ندارد، وسیله کار ندارد، زندگیاش سرو سامان ندارد، وقتی این زن را با این صورت میبیند که گاهی یک پیرزن پنجاه شصت ساله خودش را مثل یک دختر ۱۴ ساله نمایش میدهد، توی خیابان یا سر کوچه، این بیچاره اذیتش میکند، ناراحتش میکند و این یک جور آزار جوانها است و امیدواریم که بعد از این جوانهای ما هم سر و سامان پیدا کنند…</p>






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: